پارتیشن و نصب

پارتیشن و نصب

پارتیشن و نصب

پارتیشن و نصب

پارتیشن متحرک

پارتیشن متحرک منزل که بعنوان جدا کننده فضا نیز شناخته می شوند راه حلی عالی برای جدا سازی یا پنهان کردن گوشه ای از فضای اتاق به صورت موقتی می باشد. اما کارایی پارتیشن های متحرک فقط به همین دو روش ساده خلاصه نمی شود، کارهای بسیار ییشتری با این پارتیش ها انجام می گیرد. به لطف پیشرفت روز افزون طراحی و ساخت وسایل خانه، پارتیشن های متحرک هم می توانند بعنوان عنصری دکوری در دکوراسیون قرار بگیرند یا اینکه از آنها بعنوان تاج تخت خواب نیز استفاده نمود.

پارتیشن | پارتیشن متحرک | پارتیشن منزل | پارتیشن اداری | ونوس لیزر

از آنجایی که پارتیشن های متحرک طراحی و دیزاین بسیار متنوعی دارند، متخصصان طراحان داخلی از آنها همانند یک اسلحه مخفی استفاده کرده و در دکوراسیون داخلی به روش های خلاقانه و الهام بخش بکار می برند. از این رو مناسب دیدم برای شما خوانندگان عزیزان وبسایت اتاق تعدادی از این مدل ها را معرفی کنم تا خودتان هم بتوانید علاوه بر گرفتن کارایی بیشتر از پارتیشن متحرک منزل تان، همانند یک عنصر دکوری بسیار شیک و زیبا از آنها استفاده کنید. این روش ها اجرای ساده ای دارند و شاید تنها قسمت سخت کار پیدا کردن یک مدل پارتیشن زیبا و مناسب میباشد.

در ابتدا با مدل هایی آشنا خواهید شد که خیلی فراتر از یک پارتیشن متحرک معمولی هستند. این پارتیشن ها قابل تنظیم هستند و برای قرار گیری در محیط هایی مانند اتاق خواب و یا حمام و دستشویی نیز کاربرد بسیار بالایی خواهند داشت. برخی مدل ها همراه آینه قدی هستند  و برخی دیگر علاوه بر یک آینه کوچک فضایی برای قرار دادن وسایل ضروری در حمام مانند حوله و لباس و خوش بو کننده ها دارند. بدنه این پارتیشن ها از جنس استیل ضد زنگ و رنگ شده است اما پنل ها جنس متفاوتی دارند برخی از جنس چرم هستند و برخی دیگر پارچه، برخی هم از حصیر استفاده می کنند. به اینها باید رنگ های متنوع هر کدام از پنل ها را نیز اضافه کنید تا تنوع محصولات بیشتر گردد.

25 مدل جدید پارتیشن متحرک منزل با طراحی دکوراتیو و شیک [قیمت ارزان]

در انتخاب هیچ وسیله ای نباید بدون اطلاع قبلی و آگاهی از انواع ویژگی ها و مدل ها اقدام به خرید کنید. پارتیشن متحرک منزل نیز در این گروه قرار می گیرد. شکل های ابتدایی زیر مدلی را نشان می دهد که فریم بدنه آن از جنس فلز بوده اما پنل ها از نوعی پارچه تا خورده یا چیندار تشکیل شده است. هر پارتیشن سه عدد پنل دارند و رنگ پنل ها نیز از مدلی به مدل دیگر فرق می کند. شکل های بعدی مربوط به پارتیشن دیگری است که نقش روی پنل ها کنده کاری شده و ظاهری بسیار زیبا به آن داده است. این پارتیشن با ظاهر خاصش به راحتی با هر دکوراسیونی مچ می شود و در عین اینکه فضا را جدا کرده، جلوی عبور نور را نمی گیرد.

25 مدل جدید پارتیشن متحرک منزل با طراحی دکوراتیو و شیک [قیمت ارزان]

اما همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم پارتیشن ها برای استفاده بعنوان عنصر دکوراتیو نیز گزینه بسیار خوبی میباشند. مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید یکی از همین نمونه ها را نشان می دهد که با نقاشی های رنگی روی پنل هایش بخوبی نقش یک عنصر دکوراتیو را در کنار فراهم آوردن یک فضای خصوصی در گوشه ای از اتاق ایفا می کند. مدل بعدی پارتیشنی است که از ترکیب چوب و فلز برنج ساخته شده و برای فضاهای کوچک مناسب است چرا که سوراخ های ریز داخل پنل ها جلوی عبور نور را نمی گیرند و به این ترتیب فضا روشن تر دیده می شود.

مورد بعدی که طرحی ساده دارد و اندکی ما را یاد دربهای کشویی ژاپنی و کره ای می اندازد. بدنه یا فریم این پارتیشن متحرک از جنس چوب بوده اما پنل ها با الگوهای مدرن هندسی تزیین شده اند. پارتیشن زیر ساخت ایکیا بوده و بخاطر همین خیال ما را از بابت کیفیت بالای جنس راحت می کند. بعلاوه وزن این پارتیشن نیز بسیار کم است و یک نفر براحتی می تواند آنرا از گوشه ای به گوشه دیگر منتقل کند.  در ادامه مدل های دیگر پارتیشن متحرک را مشاهده خواهید فرمود که هر کدام دارای طرحی کاملا متفاوت با دیگری هستند.

25 مدل جدید پارتیشن متحرک منزل با طراحی دکوراتیو و شیک [قیمت ارزان]

مواد اولیه مورد نیاز برای پارتیشن ام دی اف

مواد اولیه مورد نیاز برای پارتیشن ام دی اف


مهم ترین ماده اولیه برای ساخت پارتیشن ام دی اف،چوب و مواد لیگنو سلولزی مانند چوب، تفاله ،نیشکر یا باگاس است. هر چقدر ماده اولیه پارتیشن بهتر فراوری گردد به همان بر کیفیت پارتیشن افزوده خواهد شد. لذا برای دستیابی به کیفیت بالای پارتیشن رعایت موارد زیر ضروری است:

  • استفاده تکی از چوب های جنگلی یا ترکیبی از چند چوب
  • چوب هایی با قطر کم، شاخه های درختی و ضایعات استحصالی
  • تراشه های رنده شده یا خاک اره به صورت پرکرکننده قسمت های خالی
  • مواد لینگو سلولز غیرچوبی، الیاف تفاله نیشکر
  • مواد شیمیاییرزین یا چسب مهم ترین ماده شیمیایی است که در صنعت پارتیشن سازی به کار می رود. فنل ـ فرم آلدئید و اوره فرم آلدئید شناخته شده ترین رزین است که متناسب با کاربرد محصول نهایی تغییر داده می شوند.

با توجه به شیوع کورنا بهترین برند های انواع پارتیشن را از سایت دیوار با قیمت مناسب میتوان سفارش آنلاین خریداری نمایید.

  • سایر مواد افزودنی برای تولید پارتیشن باکیفیت

    سایر موادی که در صنعت پارتیشن سازی به کار می رود، بخاطر مقاوم سازی محصول پارتیشن در برابر آب و حتی موادی به محصول اضافه می شود که آن را در برابر آتش مصون نگه دارد. با الیاف چوب خشک می توان پارتیشن های ام دی اف را به راحتی تولید کرد. الیاف چوب خشک را می توان با دستگاه های ریفاینر و تحت فشار اتمسفریک یا ریفاینرهای تحت فشار بخار آب به ام دی اف تبدیل کرد. این چنین دستگاه هایی می توانند خرده های چوب و انواع ضایعات را به اندازه های دلخواه تبدیل کرده و حتی می توانند قطعات بریده درختان را پوست گیری و خرد کرده و وارد مرحله الک گیری کنند، در این دستگاه ها قطعات چوب به اندازه های دلخواهی بریده می شوند. بعد از این مرحله قطعات وارد سیلوها شده و بعد از عملیات پخت و بخار به دستگاه های ریفاینر وارد می شوند.

  • بعد از آن به آن ها چسب زده می شود و خنک می شوند. البته حین این مراحل دوباره خرده چوب ها بازیافت شده و دوباره در مسیرفرایند تولید چوب برای پارتیشن قرار می گیرند، ضایعات چوب که حتی در ساخت پارتیشن قابل استفاده نیستند جمع آوری شده و از آن ها در برای موارد دیگری استفاده می شوند. یارد چوب در این مرحله تولید می شود، برای تولید خمیر تخته فیبر، لازم است که خمیر تخته فیبر به صورت پیوسته تغذیه شود بخاطر این که در کیفیت الیاف تولیدی تغییرات زیادی رخ می دهد و در نهایت کیفیت محصول نهایی چندان خوب نخواهد بود. خرده چوب باعث خواهد شد تا چوب به طور پیوسته تغذیه شده و محصول باکیفیتی تولید شود.مواد اولیه پارتیشن باید حداقل باید برای ۳ تا ۴ ماه انبار شود تا تولید پارتیشن با سرعت بیشتری انجام شود. یاردهای چوب باید در اندازه های ۱ تا ۲ متری بریده شوند تا بتوان محصول مطمئن و باکیفیتی را تولید کرد.جنس پارتیشن باکیفیت اداریپارتیشن های اداری از انواع مختلفی از مواد اولیه ساخته می شوند. برخی تک جداره و برخی دوجداره هستند. اصولا از سه ماده اولیه چوب، شیشه و آلومینیوم برای ساخت پارتیشن استفاده می شود. پارتیشن های چوبی مناسب محیط های اداری بوده و حتی در برخی مواقع با ترکیب دو یا چند ماده اولیه پارتیشنی تولید می شود.اما در برخی محیط های اداری از پارتیشن های شیشه ای و آلومینیومی استفاده می شود.

آموزش ساخت پارتیشن

آموزش ساخت پارتیشن

آموزش ساخت پارتیشن نیازمند فراگیری دانش عملی می‌باشد. به همین علت ساخت پارتیشن نه تنها وابسته به دانش تئوری و دقیق می‌باشد بلکه تجربه عملی در کنار استادکاران این فن را نیز لازم دارد. پارتیشن اداری یک محصول کاملا فنی در اجرا است که شرکتهای تولید کننده بصورت تخصصی و تنها در حوزه دکوراسیون اداری اقدام به تولید این محصول می‌نمایند. اما آموزش ساخت پارتیشن برای افراد علاقمند امکان پذیر میباشد و شاید یک تجربه دلنشین از طراحی ، ساخت و اجرای یک محصول کاربردی ‌باشد.

ابتدا از محیطی که میخواهید پارتیشن بندی کنید عکس بندازید.

آموزش ساخت پارتیشن ام دی اف

برای اجرای هر پروژه نیاز به یک نقشه اجرایی است.

در واقع بدون یک نقشه دقیق اجرایی نمیتوان چیزی ساخت برای درج تبلیغات با ما در تماس باشید.

آموزش ساخت پارتیشن متحرک

در ساخت یک پنل پارتیشن جام ریز قطعات به شرح زیر است:

  • کلاف اصلی شامل : دو بدنه اصلی و یک عدد کف و یک عدد طاق
  • کلاف قاب شیشه از دو سمت شامل ۴عدد قید بلند و ۴ عدد قید کوتاه
  • دو عدد شیشه
  • یک عدد پرده کرکره
  • نقشه انفجاری
  • همچنین به مقداری یراق آلات ساده مانند پیچ و میخ و ابزار مونتاژ مانند یک دریل پیچ بند احتیاج دارید.

آموزش ساخت پارتیشن چوبی

ابعاد شیشه و پرده کرکره را بعد از ساخت کلاف اصلی و قاب شیشه تعیین نمایید تا از بروز مشکل در اندازه جلوگیری گردد.

پس از مشخص نمودن ابعاد، ام دی اف مورد نظر را تهیه و پروسه برش ورق های ام دی اف طبق نقشه و نوار لبه (PVC) را انجام دهید. برای برش و نوار لبه می‌توان از واحدهای خدماتی ام دی اف استفاده نمود که با هزینه بسیار کم این خدمات را ارائه می نمایند.

کلاف اصلی را از یک سمت به یکدیگر پیچ نمایید تا یک قاب ساده ایجاد گردد.

ساخت پارتیشن 1

پس از این مرحله کلاف قاب شیشه را باید بوسیله چسب چوب و یا چسب ۳,۲,۱ بچسبانید تا کلاف هر سمت ایجاد گردد. سپس شیشه را از سمت پشت قاب متصل نمایید. این کار را بوسیله ناخنی شیشه که در یراق فروشی های دکوراسیون داخلی وجود دارد انجام پذیر است.

ساخت پارتیشن 2     ساخت پارتیشن 3        

پس از نصب شیشه با قاب شیشه، کلاف شیشه را به کلاف اصلی متصل نمایید و نمای اصلی پارتیشن را درست نمایید.

ساخت پارتیشن 4

اکنون زمان نصب پرده کرکره در داخل کلاف اصلی است.

پرده کرکره را در چهار چوب اصلی متصل کنید جای ولوم پرده را با ایجاد

یک حفره متناسب برای سایه روشن کردن پرده قبل از اتصال پیش بینی کنید.

ساخت پارتیشن 5

اکنون قاب شیشه جلو را مانند پشت متصل کنید.

آموزش ساخت پارتیشن اداری


درنهایت برای ثابت ماندن پنل ها آنها را به وسیله پیچ رول پلاک و با اتصال از کف در هر مکانی می‌توان قرار داد.

ساخت پارتیشن در تیراژ بالا بدون بهره گیری از شرکتهای معتبر کار دشواری است.

به همین علت برای پارتیشن بندی کردن یک واحد اداری نیاز به استفاده از تیم طراحان و تیم اجرایی با تجربه است.

سازینه چوب با مشاوره و طراحی رایگان این امکان را برای همراهان خود فراهم نموده است تا پیش از هرگونه تصمیم گیری از روند دقیق کار اطلاع حاصل نمایند. آموزش ساخت پارتیشن اداری یک روند ساده و مشخص و در عین حال کاملا فنی است که در شرکتهای معتبر با استفاده از واحدهای R&D آموزش داده می‌شود.